צוות המחקרנוכחי

ראש הקבוצה

פרופ' יהודית דורי
Photo of פרופ' יהודית דורי
e-mailwebsite
חדר:
315

יהודית דורי, פרופ' מן המניין בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון, הינה חוקרת בממשק שבין טכנולוגיות וויזואליזציה, הוראת המדעים והערכה של מיומנויות חשיבה ומטה-קוגניציה. בשנים 2000-2005 הובילה פרופ' דורי את מחקר ההערכה של פרויקט המשלב סימולציות בהוראה בחינוך הגבוה TEAL – Technology Enabled Active Learning ב-MIT.

פרופ' דורי ערכה שתי חוברות בכתב העת Journal of Science Education and Technology הכוללות מאמרים הדנים ברפורמות החינוכיות החדשניות בשילוב טכנולוגיות בהשכלה הגבוהה ב-MIT. היא ערכה שני ספרים עם עמיתות בנושא קוגניציה ומטה-קוגניציה בהוראת מדעים והנדסה אשר פורסמו בהוצאת ספרינגר. פרופ' דורי שמשה כדיקנית לימודי המשך ולימודי חוץ בשנים 2009-2013 וכדיקנית הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון בשנים 2017-2020. היא חוקרת השפעת שילוב למידה פעילה בסביבות עתירת טכנולוגיות וויזואליזציה, שיטות הערכה מגוונות על רמת ההבנה, החשיבה והתפיסות של מורים, פרחי הוראה, סטודנטים לתואר ראשון ותלמידי תיכון. כמו כן עורכת מחקרים המתמקדים בבחינת מטה-קוגניציה ולומדים עצמאיים, מיומנויות המאה ה-21 בחינוך הגבוה, עידוד לבחירת קריירה ב-STEM והתמדה והבדלים מיגדריים.

בזכות יכולותיה המחקריות הייחודיות, מנהיגותה הבולטת וכישוריה הבין-אישיים, פרופ' דורי פרסמה מאמרים רבים והנחתה 80 סטודנטים לתארים מתקדמים ופוסט-דוקטורנטים, ורבים מהם מכהנים כיום כחברות וחברי סגל וכחוקרות וחוקרים באוניברסיטאות ובמכללות בארץ ובחו"ל. על תרומותיה המחקריות יוצאות הדופן ועל מעורבותה הראויה לציון בפיתוח הקהילה הלאומית והבינלאומית של הוראת המדעים, פרופ' דורי זכתה בשנת 2020 בפרס היוקרתי על מפעל חיים של NARST – ארגון בינלאומי הפועל לשיפור הוראת המדעים באמצעות מחקר:
2020 DCRA – Distinguished Contributions to Science Education through Research Award.

חוקרים

Photo of ד"ר אורית הרשקוביץ
e-mail
חדר:
304
Development and assessment of high-order thinking in chemistry education, Promoting professional development of pre- and in-service science and technology teachers
Photo of ד"ר אמונה אבו-יונס עלי
e-mail
2019-present
חדר:
315
21st century skills
"מיומנויות המאה ה-21 בקרב מורי ומקבלי החלטות בחינוך הטכנולוגי: תפיסות, יישום והערכה"
Photo of ד״ר שחף רוקר יואל
e-mailwebsite
2018-present
חדר:
210
Interpersonal skills and STEM Career Choices
"מסוגלות עצמית, מיומנויות רכות ובחירת קריירה במדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה: חקר מקרה של פרויקט FIRST"

דוקטורנטים

Photo of בעז הדס
e-mail
2020-present
חדר:
210
Teachers’ Assessment Knowledge
"סוגי ידע ותפיסות של מורים ביחס להוראה והערכה בסביבה מקוונת "
Photo of רועי פרץ
e-mail
2020-present
חדר:
210
Systems Thinking
"איחוד אירופאי- מזון וקיימות, מיומנויות חשיבה בהוראת מקצועות STEM"
Photo of אור שב-ארצה
e-mail
2020-present
חדר:
210
Impact and Contribution of the Atidim Program to the Army and to the Society
"סטודנטים ובוגרים של תוכניות עתידים בצה"ל: בחירה, התמדה בקריירה וצמצום פערים חברתיים-כלכליים"
Photo of אביבית ארווץ
e-mailwebsite
2020-present
חדר:
210
Online teaching and assessment, SRL
"רפלקציה תומכת שינוי – לקראת הערכה מקוונת לשם למידה"
Photo of רות אדרי
e-mailwebsite
2022-present
חדר:
210
Soft skills and Career choice
"כישורים רכים ובחירת קריירה בקרב תלמידי ובוגרי המכללה הטכנולוגית "אדיר במרום""
Photo of שני גולדשטיין
e-mail
2022-present
חדר:
210
Career choice of FIRST graduates and students
"בחירה והתמדה של משתתפות ומשתתפים בתוכנית FIRST, בלימודים ובקריירה מדעית-הנדסית-מתמטית: היבט מגדרי"

מגיסטרים

Photo of פרופ' גידי פרת
e-mail
2020-present
חדר:
210
מנחה משני:
פרופסור חבר קליני דני וייסמן
Medical Education
"תפיסות מומחים לרפואת ילודים ופגים כלפי גישת הכשרה רפואית מסורתית וגישה מבוססת מיומנויות במהלך התמחות"