אביבית הינה פסיכולוגית קוגניטיבית. היא בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וחינוך מהאוניברסיטה הפתוחה ותואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שכלל עבודת תזה שעסקה בהתפתחות של אוטומטיות בקוגניציה נומרית. אביבית הינה פסיכומטריקאית בעלת ניסיון מגוון בפיתוח כלים למדידה והערכה של התנהגויות שונות ושמשה בעבר בתפקידים של פיתוח וניהול מבחנים רחבי היקף. לצד זאת, היא מורה למדעי החברה והייתה רכזת הערכה ורכזת תקשוב בבתי ספר ובמרכזי פסג"ה. בנוסף אביבית עוסקת ביזמות חברתית וחינוכית והיא הבעלים של א.ב חינוך אחר, שמתמחה בחדשנות פדגוגית ובטכנולוגיה בחינוך.
אביבית סיימה את הדוקטורט בהנחייתה של פרופ' יהודית דורי בשנת 2024 בטכניון. נושא עבודת התואר הינו "עידוד והערכה של למידה בהכוונה עצמית של מורים ותלמידים באמצעות עוגנים רפלקטיביים".
במחקרה התמקדה אביבית בפיתוח מקצועי של מורים בעידוד לומדים עצמאיים, תוך הקניית אוריינות טכנולוגית ותוך שימוש ברפלקציה ככלי לפיתוח וקידום למידה, הערכה ואיסוף נתונים בהקשרים שונים. עבודתה תורמת לתחום המתפתח של אסטרטגיות פדגוגיות משופרות טכנולוגיה, תוך גישור בין פסיכולוגיה קוגניטיבית, טכנולוגיה חינוכית ופיתוח מקצועי. במהלך לימודי הדוקטורט אביבית הציגה את מחקריה בשני כנסים בינלאומיים והשתתפה בסמינר לדוקטורנטים מצטיינים של אגודת ESERA.
להלן קישור לשאלון וקריטריונים להערכת SRL למורים ולתלמידים, שפותח על ידי ד"ר אביבית ארווץ כחלק מלימודי הדוקטורט שלה:
שאלון T-SQsrl
החל משנת 2024 אביבית הינה עמיתת מחקר בתר דוקטורט המתמחה בלמידה בהכוונה עצמית (SRL) ובינה מלאכותית בחינוך, במרכז לחקר הכשרת ולמידת מורים בבית הספר לחינוך על שם שלמה (סימור) פוקס באוניברסיטה העברית.
מתגוררת באשדוד עם בעלה, שלושת ילדיהם והכלבה שנ"צ.