2020-2023
חוקרים: פרופ' יהודית דורי, ד"ר אורית הרשקוביץ, דוקטורנטית אביבית ארווץ, דוקטורנט בעז הדס
המטרה המרכזית של מחקר ה-SRL (Self-Regulted Learning) – למידה בהכוונה עצמית, הוא לברר כיצד מורים יכולים לתמוך בלמידה העצמאית של תלמידיהם, ולמה זקוקים המורים כדי להיות מסוגלים ללוות תלמידים הלומדים בצורה כזאת.
במסגרת מחקר פיתחנו תהליך של פיתוח מקצועי עבור מורים שרוצים ללמוד כיצד ללוות תלמידים בלמידה בהכוונה עצמית. שביעות הרצון של המורים שמשתתפים בו גבוהה מאוד.
2020-2022
חוקרים: פרופ׳ דב דורי (ראש הפרויקט), פרופ׳ יהודית דורי, דוקטורנט רועי פרץ
TRACOD הוא פרויקט של המכון האירופי לחדשנות וטכנולוגיה (EIT), תחת המיזם EIT Food. מטרת פרויקט זה היא לשפר את יכולתם של היצרנים והצרכנים לעקוב אחר הטריות והערכים התזונתיים של דגים טריים, כולל בקלה, סלמון ומיני דגים אחרים. בפרויקט נעשה שימוש במודלים המיושמים באפליקציה לצורך אינטראקציה עם בעלי עניין, והוא כולל גם היבט חינוכי.
2016-2020
חוקרים: פרופ׳ יהודית דורי, ד״ר גבריאלה שוורץ, מר אור שב-ארצה
לפני למעלה מעשור קבוצות עבודה במוסד נאמן בחנו את עתיד תעשיות הכימיה בישראל. אחת מארבע קבוצות העבודה התמקדה בשאלה 'חינוך כימי לאן?'. בהובלתה של פרופ' דורי נחקרו כימאים, מהנדסי כימיה, אנשי אקדמיה ומורים בדגש על מצב הכימיה בישראל ולאן מועדות פני החינוך הכימי. כיום, חלו שינויים במערכת החינוך בתיכונים ובהשכלה הגבוהה ומספר התלמידים בתיכון והסטודנטים באוניברסיטאות הבוחרים ללמוד כימיה הולך ומצטמצם. כמו כן, מספר מורי הכימיה בישראל הלך והצטמצם עקב פרישת מורים רבים וסגירת מגמות מדעיות בבית הספר התיכוניים.
פרויקט מחקרי זה נועד לתת מענה לשאלות העוסקות בגורמים המשפיעים על תהליכי בחירה במקצועות הכימיה והשינויים במהלך העשורים האחרונים, ומהן הפעולות המומלצות לעידוד בחירה והתמדה במקצועות אלו.
2018-2020
חוקרים: פרופ׳ יהודית דורי, ד״ר רע לביא, ד״ר מרינה טל
הפרויקט המחקרי נועד לצורך גיבוש מדיניות טכניונית בתחום הכנת בוגרי הטכניון לעולם העבודה והיזמות במאה ה-21. הדוח שהתגבש מהווה חלק ממאמצי עדכון ושיפור ההוראה בטכניון. חזונו של הטכניון הוא להיות אחת מעשרת אוניברסיטאות המחקר במדע וטכנולוגיה המובילות בעולם. ההנהלה הבכירה של הטכניון זיהתה את הצורך בשינוי תכניות הלימודים בטכניון, על מנת להתאימן לאתגרים הנוכחיים. חלק מהשינוי הזה כולל שימת דגש על מיומנויות שנחשבות כהכרחיות למאה ה-21. בשלב הראשון של הכנת הדוח, נפגשנו עם בכירים, דיקנים ונציגי ארגון הבוגרים של הטכניון. הם ציינו בפנינו את הצורך לפתח את מיומנויות המאה ה-21 כחלק מתוכניות הלימודים בטכניון.